Zaradi hitrega razvoja spleta so morala v 21. stoletju, predvsem pa v tem desetletju, številna podjetja ponovno razmisliti o vlogi tehnologije za obstoj in razvoj svojega poslovanja. Uporaba interneta v današnjih podjetjih je tržnikom omogočila, da dosežejo čim večje število potencialnih in obstoječih strank, vse to pa po relativno nizkih stroških. Kaj je digitalni marketing? […]

Plačano (digitalno) oglaševanje: pojmi, ki bi jih moral poznati vsak digitalec Plačano (digitalno) oglaševanje: pojmi, ki bi jih moral poznati vsak digitalec

Zaradi hitrega razvoja spleta so morala v 21. stoletju, predvsem pa v tem desetletju, številna podjetja ponovno razmisliti o vlogi tehnologije za obstoj in razvoj svojega poslovanja. Uporaba interneta v današnjih podjetjih je tržnikom omogočila, da dosežejo čim večje število potencialnih in obstoječih strank, vse to pa po relativno nizkih stroških.

Kaj je digitalni marketing?

Če začnemo čisto na začetku – na spletu se za namen promocije posameznega podjetja izvaja ti. digitalni marketing, ki zajema vse tržne procese, vezane na elektronsko napravo ali internet. Podjetja pri tem izkoriščajo izjemen potencial, ki ga imajo različni digitalni kanali, kot so iskalniki (ang. Search Enginees), družbeni mediji, moderno zasnovane spletne strani in e-pošta, saj se na ta način lažje povežejo z obstoječimi in potencialnimi odjemalci. Digitalni marketing je opredeljen z uporabo številnih digitalnih taktik in kanalov za povezovanje z odjemalci ter uporabniki prav tam, kjer le-ti preživijo večino svojega časa: na spletu. Zajema pa vse, od samega spletnega mesta podjetja, do lastnih spletnih blagovnih znamk – digitalnega oglaševanja, e-poštnega marketinga, spletnih brošur in drugih orodij ter metod.

Kljub temu pa za izraz »digitalni marketing« obstajata še dve poimenovanji – to sta internetno/spletno trženje in digitalno trženje, ki pa sta v svojem jedru popolnoma identični digitalnemu marketingu. Oba se namreč izvajata z namenom povečanja prometa (ang. Traffic) na spletnih straneh s pomočjo lačila na klik (ang. Pay-Per-Click), oglasnih pasic, pojavnih oken, ciljnih e-poštnih sporočil in drugih marketinških orodij.

 

 

Naj vas kratice ne zmedejo več!

Prihod spleta je uporabnikom in odjemalcem omogočil hiter dostop do informacij in preverjanje le-teh, možnosti za zabavo in klepet. Prav zato je smiselno, da so del spleta s svojim oglaševanjem postala tudi podjetja. Podjetja vseh velikosti in oblik svoja finančna sredstva preusmerjajo v spletne kanale, ki jih njihovi potrošniki najpogosteje uporabljajo, s čimer se slednjim še bolj približajo.

Izbiramo lahko med naslednjimi načini oglaševanja, ki so lahko hkrati tudi temeljni gradnik digitalne strategije ali pa v njej nastopajo skupaj z ostalimi načini:

  • Oglaševanje s plačilom na klik (ang. Pay-Per-Click)

Storitev »plačilo na klik« (PPC), znana tudi kot »cena na klik« (CPC), je spletni oglaševalski model, ki se preko plačila za klik uporablja za usmerjanje prometa na željena spletna mesta. Deluje po principu objave oglasov (tekstovnih oglasov – Google Search ali spletnih pasic – Google Display), oglaševalec pa zanj plača šele, ko uporabnik na oglas tudi klikne. Gre za izjemno širok pojem, saj zajema praktično vse pojme in veje digitalnega trženja – plačamo namreč za vsakega uporabnika, ki klikne na oglas.

Primer oglaševanja s PPC, je oglaševanje preko platforme Google AdsGoogle Ads, imenovano tudi »oglaševanje s plačanim iskanjem« ali Paid Search Advertising. Druga relevantna oblika PPC oglaševanja, pa so oglasi, kreirani in umeščeni na družbeno omrežje Facebook, znani tudi pod terminom »plačano oglaševanje v družbenih medijih« ali Paid Social Media Advertising. Izraz PPC lahko velja za plačane oglase na družbenih omrežjih, kot so Facebook, Twitter in LinkedIn, prav tako pa tudi za Google iskalno (Google Search Network) in prikazno omrežje (Google Display Network).

 

Gre za tip oglaševanja, ki bo prineslo takojšnje rezultate – v trenutku, ko je vaša oglaševalska akcija/kampanja odobrena s strani založnika (npr. Google Ads platforma), se oglasi pričnejo pojavljati izbrani ciljni skupini, ki lahko hitro zajame na tisoče spletnih uporabnikov. Zmogljivost za hiter odziv in lansiranje ter zagotovitev, da oglasi v realnem času dosežejo trg, naredi PPC oglaševanje idealno širjenje podobe blagovne znamke ali pa za manj časa trajajoče marketinške akcije – lansiranje izdelkov ali sezonske promocije.

Preberi več na Disruptive AdvertisingDisruptive Advertising!

  • Oglaševanje s plačanim iskanjem (ang. Paid Search Advertising)

Kot smo že omenili, je plačano oglaševanje oziroma oglaševanje s plačanim iskanjem način oglaševanja, pri katerem plačamo za prikaz našega tekstovnega oglasa v plačanih oglaševalskih delih, ki ustrezajo rezultatom iskanja. Za določitev relevantnosti oglasa ob kreiranju le-tega določimo pogoje – ključne besede, na katere bo izbran oglas tudi vezan, saj oglasi, prikazani na straneh z rezultati iskanja, temeljijo na iskalnih izrazih oziroma ključnih besedah.

Iskalniki, kot so Google, Bing in Yahoo, nam omogočajo, da na njihovih spletnih straneh ter med zadetki prikazujemo besedilne oglase. Plačano oglaševanje v iskalnem omrežju je eden najboljših načinov za usmerjanje potencialnih strank, ki aktivno iščejo izdelek ali storitev. Gre izključno za besedilne oglase, ki se pojavljajo ob iskanju z njimi povezane ključne besede.

Plačano iskanje je danes največji prinašalec prihodkov za večino iskalnikov. Po podatkih podjetja eMarketereMarketer je Google v letu 2016 ustvaril kar 24 milijard dolarjev plačanega iskanja po vsem svetu, od tega je 37 milijard klikov znašalo 0,60 $ povprečne cene na klik (CPC).

 

  • Plačano oglaševanje v družbenih medijih (ang. Paid Social Media Advertising)

Kljub temu da mnoga podjetja v okviru digitalnega trženja ne razmišljajo o oglaševanju na družbenih omrežjih, pa je uporaba le-tega danes nujna, saj podjetju prinaša prepoznavnost, hkrati pa hitro in enostavno doseže velike količine uporabnikov, med njimi tudi potencialnih odjemalcev.

Ne le, da uporabniki ter s tem tudi potrošniki dnevno na družbenih omrežjih prebijejo več ur, trditev podpirajo tudi izjave več kot 75 odstotkov trženjskih strokovnjakov75 odstotkov trženjskih strokovnjakov, ki ugotavljajo, da so z izvajanjem plačanega oglaševanja na družbenih omrežjih povečali promet in število aktivnih uporabnikov na svoji spletni strani, posledično pa tudi izkupiček prodaje.

Obenem je potrebno poudariti, da je danes oglaševanje na družbenih omrežjih tudi pomemben del njihovega upravljanja. Ob vedno večjem številu podjetij mora Facebook objave, ki se bodo v določenem trenutku prikazale na uporabnikovi časovnici, precej selekcionirati, pri čemer je pomembno, da velik del časovnice predstavlja prav oglasni prostor.

 

Pri agenciji BlueCoronaBlueCorona tako navajajo, da povprečen uporabnik vidi le 2 % vseh objav poslovnih Facebook strani, ki jim sledi, če te seveda niso oglaševane. Plačevanje oglasov pa nam tako omogoča, da dosežemo ljudi, ki jih sicer organsko ne bi mogli doseči.

Večina družbenih omrežij, kot so Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest ali Snapchat, nam znotraj svojih platform omogočajo prikazovanje oglasov. Plačano oglaševanje v družbenih medijih je odlično za ustvarjanje povezav ter vzpostavljanje odnosov s svojo ciljno skupino.

 

  • Optimizacija stopnje konverzij (ang. Conversion Rate Optimization)

Optimizacija konverzije (CRO) je način za izboljšanje spletne uporabniške izkušnje. V večini primerov podjetja uporabljajo CRO, da dobijo več konverzij (novi sledilci, pospeševanje klepetov z uporabniki, povečanje prodaje ipd.), vse pa temelji na njihovem obstoječem spletnem prometu.

  • Sožitno oglaševanje (ang. Native Advertising)

Pod izrazom Native Advertising ali sožitno oglaševanje razumemo promocijo t. i. plačanih člankov, včasih poimenovano tudi avtorsko oglaševanje. Večina tovrstnih oglasov spada pod tržne vsebine, saj za privabljanje klikov uporablja vsebino.

Tovrstni oglasi se pogosto nahajajo na časovnicah družbenih medijev ali kot priporočena vsebina na spletni strani. Za razliko od prikaznih ali oglasnih pasic, ti oglasi v resnici ne izgledajo kot oglasna vsebina – videti so kot del uredniškega sistema strani oziroma kot uporabna vsebina. Ključ do sožitnega oglaševanja se namreč skriva v tem, da je nemoteče – bralcu le izpostavlja oglaševalske vsebine, ne da bi ga zasul s samimi oglasi.

Tovrstno oglaševanje je pogosto težko opaziti, saj se običajno prepleta z neplačanimi priporočili za vsebine. Gre namreč za »priporočene« vsebine ali članke, ki jih najdemo v spletnih časopisih, označeni pa so z oznako €.

  • E-poštni marketing (ang. E-Mail Marketing)

E-poštni marketing je najstarejša oblika spletnega trženja, a hkrati ni nič manj pomembna od novejših orodij in načinov dosega uporabnikov na spletu.

E-poštni marketing je tako tista vrsta spletnega marketinga, ko podjetje pošilja e-poštna sporočila s promocijsko vsebino večjemu številu uporabnikov. Običajno ta sporočila vsebujejo oglase, komercialna sporočila, obrazce za povpraševanje, akcije in znižanja ali pa prilagojene ponudbe za prejemnike. Namen izvajanja e-poštnega marketinga je pridobiti nove stranke, zgraditi ali izboljšati odnos podjetja s svojimi trenutnimi strankami ter pri njih razvijati zaupanje.

 

Večina digitalnih oglaševalcev ter podjetij uporablja e-poštni marketing za oglaševanje posebnih ponudb, označevanje vsebine (pogosto kot del vsebinskega trženja) ali za promocije dogodkov. Pogost primer uporabe e-poštnega marketinga so tudi t. i. e-novice, ki se jih podjetja ali organizacije pogosto poslužujejo.

 

Dajte vašemu podjetju priložnost!

Digitalno oglaševanje je prepoznano kot najhitreje rastoče področje trženja v svetu. Podjetja namenjajo vse večji delež svojih sredstev za namene digitalnega oglaševanja ter se vse redkeje odločajo za oglaševanje v tradicionalnih medijih, kot so tisk, radio in televizija. Z vsakim dnem se poveča število uporabnikov, ki na spletu iščejo informacije, berejo različne vsebine ter sodelujejo v spletni »galaksiji«. Bodite del velike marketinške galaksije tudi vi ter pripnite svojo zvezdo uspeha na tole viharno, a zato nič manj čudovito nebo.

Če pa se pri oglaševanju srečujete s težavami ali pa želite z njim šele začeti, se obrnite na nas. Z veseljem vam priskočimo na pomoč!Če pa se pri oglaševanju srečujete s težavami ali pa želite z njim šele začeti, se obrnite na nas. Z veseljem vam priskočimo na pomoč!

©2020 IDEA KREATIVNI STUDIO, Vse pravice pridržane.
NAZAJ NA VRH